Skoro tu tyle wypowiedzi na temat katechezy w szkole to ja też coś dodam. Jestem z wykształcenia katechetką, ukończyłam KUL i od jakiegos czasu poszukuję pracy w szkole. W związku z tym mam pytanie, czemu księża którzy mają tyle pracy w parafii uczą religii w szkole i zajmują miejsce świeckim katechetom. Nieraz taki ksiądz wcale nie potrafi sobie z młodzieżą poradzić i o wiele lepiej poradził by sobie katecheta świecki
Proszę o wypowiedzi na ten temat
Teologia i wiara wcale nie muszą iść w parze = nie każdy po teologii ma podstawy, żeby o wierze w szkołach uczyć. Prywatne obserwacje księży-katechetów i świeckich katechetów.
Ja myśle że przede wszystkim problem niżu demograficznego to sęk pewnych bardzo niepokojących tendencji w Polsce i nie tylko, raz że mniej dzieci się rodzi a dwa że średnio rocznie miasto wielkości Zabrza znika z naszego kraju- chodzi mi tutaj o migracje. Dość szeroki problem...
Tak dodam jeszcze że nauczyciel to była świetna fucha, tak mi rodzice mówili lekarz, piekarz, nauczyciel zawsze mają prace, kilka lat temu słyszałem od nauczycielki z gimnazjum że się będą musieli przekwalifikowywać...
A ksiadz jako nauczyciel religii ma ten plus że widzi inaczej problemy ludzi, ogólnie chodzi mi o doświadczenie duszpasterskie- ja miałem cały czas religie z księżmi i niektórych jak ks dr Błachuta którego do dzisiaj słucham w Aniele Beskidów dalej słucham.
Poza tym nie ukrywajmy, że kapłan ma doświadczenie pracy dydaktycznej - pracy z ludźmi - przed pracą w szkole, a nauczyciel bez doświadczenia jednak nie

- i tu się robi błędne koło, jak mieć doświadczenie przed zdobyciem go... takie prawa dzisiejszego rynku tak czy owak.
Pracuję w szkole średniej 7 lat. W sumie prawie 8